PADANGŲ DĖVĖJIMASIS

1. LEIDŽIAMAS PROTEKTORIAUS GYLIS IR NUSIDĖVĖJIMO INDIKATORIUS

Europos reglamentuose nurodomas minimalus rašto gylis, leidžiantis padangai efektyviai pašalinti vandenį. Įvairiose šalyse jis gali skirtis, tačiau paprastai nustatytas 1,6 mm gylis.

Dauguma padangų protektoriaus grioveliuose turi nusidėvėjimo indikatorių, kuris vairuotoją informuoja, kada jau laikas keisti padangas.

padangų nusidėvėjimo indikatorius

Padangų nusidėvėjimui įvertinti pasitelkiamos ir kitos sistemos :

  • Į protektorių įterptas ir pamažu išnykstantis skaitinis nusidėvėjimo indikatorius, kurį sudaro keli skaitmenys.
  • Spalvos pasikeitimas. Padangai susidėvėjus vidinė guma nusidažo fluorescencine oranžine spalva.
  • Gylio matuoklis (šią priemonę galima įsigyti bet kuriame automobiliams skirtų prekių centre)

2. PADANGŲ NUSIDĖVĖJIMAS : PROBLEMŲ DIAGNOZAVIMAS

Labai svarbu nustatyti galimas neįprasto protektoriaus nusidėvėjimo priežastis. Labai dažnai tai susiję su netinkamu slėgiu (per mažas arba per didelis), tačiau gali būti ir kiti pirmalaikio padangų nusidėvėjimo faktoriai (mechaninės problemos – lygiagretumas, balansavimas, pakaba, transmisija).

Nusidėvėjimo problemosPriežastys
Pečiai (protektoriaus galai) dyla greičiau nei centrinė protektoriaus dalis.

padangų pečiai
Per mažas slėgis
Padangos ilgai nebuvo sukeistos
Dideliu greičiu atliekami posūkiai
Ratlankiai nesuderinti su padangomis
Protektoriaus centrinė dalis dyla greičiau nei pečiai.

padangos protektoriaus nusidėvėjimas
Per didelis slėgis
Ratlankiai nesuderinti su padangomis
Padangos ilgai nebuvo sukeistos
Neįprastai greitai nudyla viena padangos pusė.

neįprastas padangos nusidėvėjimas
Padangos ilgai nebuvo sukeistos
Blogai sulyginti ratai, geometrijos ir balansavimo problemos
Neįprastai greitai nusidėvi viena (ar kelios) protektoriaus vieta.

neįprastas padangos nusidėvėjimas
Bloga jungčių ar pakabos būklė
Blogai subalansuoti ratai
Per staigus stabdymas ar įsibėgėjimas
Pas mažas slėgis
Įstrižas nusidėvėjimas

įstrižas nusidėvėjimas
Blogai sulyginti ratai, geometrijos ir sulyginimo problemos.
Pas mažas slėgis
Padangos ilgai nebuvo sukeistos
Blogai subalansuoti ratai

3. RLI (REGIMASIS LYGIAVIMO INDIKATORIUS) PRIVALUMAI

Pirmalaikį padangų nusidėvėjimą gali sukelti netinkamas ratų subalansavimas. Regimasis lygiavimo indikatorius (RLI) – tai sistema, leidžianti nustatyti kiekvieno rato lygiagretumo netikslumą be elektroninės matavimo sistemos. RLI sudaro penkios guminės lamelės, uždėtos ant padangos peties. Nuvažiavus kelis tūkstančius kilometrų tereikia palyginti protektoriuje įdiegtus indikatorius, kurie siekia nuo vieno iki keturių milimetrų, ir patikrinti, ar pečių nusidėvėjimas yra vienodas abiejose ašies pusėse.

vizualinis sulyginimo indikatorius

PRAVAŽINĖJIMAS

AR REIKIA PRAVAŽINĖTI AUTOMOBILIO PADANGAS ?

Taip, labai svarbu šiek tiek pravažinėti padangas.

Gamybos metu padangos padengiamos lubrikantu, kad jas būtų lengviau išimti iš liejimo formos. Todėl net parduodant padangą ant jos būna likusio lubrikanto.

Pirmuosius padangos kilometrus (200km-400km) reikėtų važiuoti vidutiniu greičiu.

Kiekvienos padangos savybės yra skirtingos atsižvelgiant į markę ar profilį, todėl gali prireikti šiek tiek laiko, kol prisitaikysite prie naujų padangų.

Todėl iš pradžių venkite staigaus stabdymo bei greito įsibėgėjimo.