SVARBIAUSIA, KĄ REIKIA ŽINOTI APIE AKVAPLANINGĄ

Viena pagrindinių padangų funkcijų – važiuojant šlapia kelio danga šalinti vandenį iš protektoriaus.

KAIP SUSIDARO AKVAPLANINGAS ?

Akvaplaningas susidaro tada, kai tarp jūsų automobilio padangų ir kelio įsiterpia vanduo. Jam susikaupus protektoriaus grioveliuose susidaro vandens plėvelė. Kai slėgis tampa per didelis ir vanduo nebepašalinamas, padangos praranda sąlytį su kelio danga. Automobilis tampa nevaldomas.

KOKIOS YRA PRIEŽASTYS ?

Viena pagrindinių priežasčių yra padangų nusidėvėjimas. Kuo labiau padangos nudilusios, t. y. ne toks gilus protektoriaus raštas, tuo sunkiau pašalinti vandens perteklių. Sąlyčio plotas tarp padangos ir kelio (sukibimas) tampa minimalus ir kai jūs valdote, stabdote ar įsibėgėjate akvaplaningo rizika smarkiai išauga.

Skirtingų fazių susidarymas prieš akvaplaningą

akvaplaningas
1 fazė
Nestipriai lyja, greitis stabilus : akvaplaningo pavojus nedidelis. Vanduo nesunkiai šalinamas, o protektoriaus sąlyčio su keliu plotas yra optimalus.
2 fazė
Silpnas vandens šalinimas, didelis greitis, vandens ant kelio vis daugėja. Padangoms vis sunkiau šalinti vandenį.
3 fazė
Protektorius užtvindytas, tarp kelio ir protektoriaus susidaro stora vandens plėvelė. Vanduo nebepašalinamas. Padanga praranda sukibimą ir slysta.

PASĖKMĖS, KAI PADANGOSE TRŪKSTA ORO

Blogai pripūstos padangos padidina akvaplaningo pavojų.

Padangų slėgisGreitisPaaiškinimas
2.4 barai (35psi) 0 km/val. Visas protektorius (tamsi paveikslėlio dalis) liečiasi su keliu.
2.4 barai (35 psi) 100 km/val. Sumažėja sąlyčio su keliu plotas, bet vanduo sėkmingai šalinamas padangų grioveliais.
2 barai (30 psi) 100 km/val. Sumažėja sąlyčio su keliu plotas. Padidėja akvaplaningo pavojus.
1.7 baro (25 psi) 100 km/val. Po padanga įsiterpia vanduo. Protektorius nebesiliečia su keliu, susidaro akvaplaningas. Automobilis tampa nevaldomas.