STABILUMO PRARADIMAS: MĖTYMO FENOMENAS

Galbūt jūs jau patyrėte nestiprų jūsų automobilio vairo virpėjimą ar pojūtį, kad praradote automobilio kontrolę, kai tenka važiuoti provėžuotose kelio atkarpose.

Šis fenomenas, anglosaksų šalyse vadinamas "tramlining", aiškinamas padangų polinkiu sekti provėžomis tarsi tramvajų bėgiais.

Laimei, šie reiškiniai paprastai trunka vos kelias sekundes. Išskyrus vairuotojus, kuriems dažnai tenka važiuoti blogai prižiūrimais keliais. Jiems yra būtina sumažinti stabilumo praradimo fenomeną.

PADANGŲ ĮTAKA

Kaip jau suprato iš savo patirties ar iš šios svetainės, padangos nėra tarsi kokios šlepetės, užmaunamos ant ratlankių ir pamirštamos, neskiriant joms daugiau jokio dėmesio.

Padangų savybės lemia automobilio elgesį kelyje ir, mūsų atveju, polinkį į "tramlining" fenomeną.

Kriterijai, kurie gali paskatinti automobilio mėtymą :

  1. Itin aukštos kokybės padangos (su mažiau griovelių) paprastai yra jautresnės nei padangos su ryškesniu profiliu. Tai aiškinama tuo, kad sportinių padangų sąlyčio su keliu plotas yra didesnis nei lengvųjų automobilių padangų. Todėl jos labiau reaguoja į kelio nelygumus.
  2. Kuo didesnis padangų plotas, geresnis jų sukibimas. Todėl jos yra jautresnės mėtymo fenomenui.
  3. Atstumas tarp ašių, atitinkantis atstumą tarp dviejų tos pačios ašies ratų, taip pat prisideda prie šio fenomeno. Kuo šis atstumas didesnis, tuo geresnis sukibimas ir tuo labiau padidėja jautrumas stabilumo praradimui.
  4. Pakabų nusidėvėjimas taip pat gali sustiprinti stabilumo praradimą. Paprasčiausiai pakeitus nusidėvėjusias dalis šis fenomenas žymiai sumažėja.
  5. Neigiamas išvirtimo kampas taip pat skatina automobilio mėtymą, nes leidžia atlikti agresyvesnius posūkius.
  6. Stabilumo praradimo tendenciją sustiprina ir padangos su runflat, nes dėl sustiprintų šoninių padangų sienelių kelio nelygumai veikia pakabą ir vairo valdymą.