Ar ratlankių ir automobilio salono svoris turi tą patį poveikį automobilio efektyvumui ? Kitaip tariant, ar 5 kg sunkesnius automobilio ratus galima lyginti su 5 kg pasunkėjusiu salono svoriu ? Ne, nes nekabančią ratų (ratlankių ir padangų) masę veikia 2 jėgos :
Ratų svoris yra automobilio elementas, jaučiantis kelio nelygumus. 1 kg ratų svorio atitinka kelis salono svorio kilogramus.
Norint optimizuoti eksploatacines savybes vasarą, būtina sumažinti rato automobilio svorį, kad pagerėtų įsibėgėjimas, stabdymas, stabilumas kelyje, komfortas ir sumažėtų degalų sąnaudos.
Norint optimizuoti eksploatacines savybes žiemą, svarbiausia užtikrinti sukibimą su keliu. Geriau pasirūpinti sunkesniais ratais, kad pagerėtų sukibimas ir stabilumas kelyje, nes bus didesnė kontaktinė jėga tarp rato ir kelio dangos. Štai kodėl daug vairuotojų žiemą naudoja plieninius ratlankius, kurie dažnai yra sunkesni, o vasarą renkasi aliuminius.
Kuo sunkesnis ratas, tuo daugiau jėgos reikia norint jį išjudinti ar sustabdyti.
Sunkus ratas reikalauja didesnio variklio sukimo momento, o tai sumažina įsibėgėjimą. Priešingai, lengvesnis ratas leidžia greičiau įsibėgėti.
1kg besisukantį ratą sustabdyti daug lengviau nei besisukantį nei 100 kg ratą, nes lengvesnio rato inercija yra mažesnė. Kuo ratas sunkesnis, tuo sunkesnis stabdymas.
Jūsų automobilio degalų sąnaudos iš dalies priklauso nuo energijos, kurios reikia automobiliui, kad įsibėgėtų.
Kaip minėta, lengvesniam ratui įsibėgėti sunaudojama mažiau energijos.
Jei naudojami lengvesni ratai, įsibėgėjant variklis mažiau apkraunamas, todėl sumažėja degalų sąnaudos.
Ne tik ratlankio svoris didina jūsų automobilio efektyvumą.